Ψάξε ψάξε... κάτι θα βρεις

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

Η Χρυσή Αυγή, ο Μπουτάρης και η Δημοκρατία

Προ λίγων ημερών, ο κ. Μπουτάρης, τον οποίο κατά τα άλλα εκτιμώ, πρότεινε - και είμαι σίγουρος πως δεν είναι ο μόνος με τη σκέψη αυτή - να κηρυχθεί εκτός νόμου η Χρυσή Αυγή ως φασιστικό/νεοναζιστικό κόμμα. Ειλικρινά, δεν με νοιάζει τι πρεσβεύει η Χρυσή Αυγή κι αν είναι νεοναζί, μάρτυρες του Ιαχωβά ή εξωγήινοι.

Αυτό που με νοιάζει είναι ότι σε όλους που έχουν παρόμοιες ιδέες διαφεύγει ένα μικρό, αλλά βασικό σημείο. Έχουμε δημοκρατία ή όχι; εκτός κι αν η δημοκρατία μας νοείται σύμφωνα με τους αριστεροπαπανδρεϊκούς προσδιορισμούς του τύπου "εγώ είμαι δημοκράτης, εσύ φασίστα δεν δικαιούσαι να ομιλείς" όπως το έλεγε ο συγχωρεμένος Κουτσόγιωργας αν θυμάμαι καλά.

Σε μια κοινωνία που για κοντά 40 χρόνια  δημοκρατία σημαίνει απλά ασυδοσία, με κόμματα που κατακρίνουν κι εμπαίζουν το Σύνταγμα και τους Νόμους, ελεύθερα, δημόσια και απροκάλυπτα, το πρόβλημά μας είναι η Χρυσή Αυγή; Σπαταλούμε φαιά ουσία και μελάνι - ηλεκτρονικό ή μη - για να συζητάμε το τι θα κάνει και πως θα φερθεί η Χ.Α. εντός του κοινοβουλίου. Ενός κοινοβουλίου που έχει ξεφτιλιστεί ήδη από την Αριστερά όπως και τα σύμβολα της χώρας. Εκτός αν ξεχνάτε τη βεβήλωση του μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη με πανό και συνθήματα. Ως Έλλην, λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να ξεχάσω.

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, δεν με βρίσκουν σύμφωνο τα όσα λέει η Χ.Α.. Η τοποθέτησή μου είναι μακράν μετριοπαθέστερη Όπως δεν με βρίσκουν σύμφωνο όσα λένε (και κάνουν) το ΚΚΕ, ο Σύριζα και ίσως κι άλλοι. Όμως η δημοκρατία στην οποία πιστεύω, σημαίνει ελευθερία λόγου. Και αν θέλουμε πραγματικά να τιμούμε τη δημοκρατία, με όλα τα μειονεκτήματά της, τότε πρέπει να είμαστε στο πνεύμα του Βολταίρου που έλεγε "διαφωνώ με όσα λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες". Αλλιώς, ας ξεκινήσουμε τους αποκλεισμούς και ας δούμε σε ποιο σημείο θα σταματήσουν. Γιατί αυτό είναι το πραγματικό αυγό του φιδιού και όχι η όποια ομάδα πιστεύει σε οτιδήποτε κι αν πιστεύει.

Κάποιοι θα κάνουν λόγο για τα επεισόδια με πρωταγωνιστές μέλη της Χ.Α. Θα δεχθώ, για να μη μπούμε σε άσκοπες συζητήσεις πως είναι κατακριτέα. Αυτό επομένως τους καταδικάζει δίνοντας άλλοθι στους υπόλοιπους; Αυτοί που έκαψαν τους 3 στη Eurobank ήταν ακροδεξιοί; η 17Ν ήταν μέλη της Χ.Α.; Οι μπαχαλάκηδες που καίνε και σπάνε κάθε τρεις και λίγο το κέντρο της Αθήνας είναι κι αυτοί Χρυσαυγίτες; Οι συνδικαλιστάδες που ξεβράκωναν οδηγούς λεωφορείων (για όσους θυμούνται) ήταν ακροδεξιοί; Τα μέλη του ΠΑΜΕ που κλείνουν κατά το δοκούν λιμάνια και δρόμους είναι κρυφοχρυσαυγίτες;

Και φυσικά μέχρι σήμερα, απ' όσο ξέρω, οι δημοσιογράφοι συνήθως προπηλακίζονταν από "προοδευτικούς", οπότε μήπως είναι πιο πιθανό ο συμπαθέστατος κ. Μπογδάνος να έπεσε θύμα αυτών; Γιατί αν δεν με απατά η μνήμη μου, συνθήματα τύπου "αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι", "μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι" κλπ είναι πνευματική ιδιοκτησία των αριστερών αναρχικών. Εκτός αν κι αυτοί τελικά έγιναν μέλη της Χρυσής Αυγής. Ας φτιάξουμε πρώτα ένα κράτος όπου οι νόμοι θα γίνονται απ' όλους σεβαστοί, όχι όταν και όπως συμφέρουν τον καθένα, χωρίς να παρανομούν πρώτοι και καλύτεροι αυτοί που τους ψηφίζουν, ας τηρείται η δημόσια τάξη και ασφάλεια, αντί τα ματ να παίζουν πετροπόλεμο με τους αναρχικούς, και μετά ας συζητήσουμε πως πρέπει να αντιμετωπιστούν ακραία στοιχεία όπως η Χρυσή Αυγή και οι άλλοι.

Και τέλος το σημαντικότερο. Η δημοκρατία, που πάντα πιπιλάμε για να δικαιολογήσουμε ως λόγο Θεού τα πάντα, ήδη από την εποχή του Πλάτωνα είχε γίνει αντιληπτό πως είναι το πολίτευμα που τελικά επιτρέπει στους δημαγωγούς να άγουν τους ανόητους, γιατί απλά η μεγάλη πλειοψηφία δεν έχει ούτε την παιδεία ούτε τη διάθεση να σκεφτεί λογικά. Ας πούμε όμως ότι παρ' όλα τα ελαττώματά της, είναι ευρέως αποδεκτή ως η καλύτερη μορφή διακυβέρνησης μέχρις ότου οι άνθρωποι περάσουν στο επίπεδο των μυρμηγκιών ή μελισσών οπότε θα μπορούσαν να εφαρμόσουν κάποια άλλη φιλοσοφία όπως του κομμουνισμού.

Καθώς το πολίτευμα της χώρας θέλει να λέγεται δημοκρατία, δίνει την ελευθερία στον καθένα να κυβερνήσει εφόσον συγκεντρώσει την απαραίτητη πλειοψηφία (έστω τυπικά) του λαού, ουσιαστικά της βουλής. Θυμίζω πως αυτές τις μέρες γίνεται φασαρία για το ποιος εκφράζει τη λαϊκή βούληση, όταν τα εκλεγμένα στη βουλή κόμματα συνολικά εκφράζουν το πολύ το 50% του εκλογικού σώματος καθώς το υπόλοιπο είτε απείχε είτε δεν εκπροσωπείται. Μέσα από τη βουλή λοιπόν, αν είναι επιθυμητό μπορεί να προέλθει ακόμα και η αλλαγή του πολιτεύματος, όπως έγινε στο παρελθόν με τη μετάβαση από τη Βασιλευομένη στην Προεδρική δημοκρατία και όπως χρόνια τώρα προσμένει και ευαγγελίζεται το ΚΚΕ και η κα. Παπαρήγα. Αν ο λαός θελήσει, εκλέγοντας με δημοκρατικές διαδικασίες, να περάσουμε σε κυβέρνηση της Χρυσής Αυγής. δικαίωμά του. Δεν θα είναι πρώτη φορά που κάνει κακές επιλογές.

5 σχόλια:

  1. Ενδιαφέρουσα άποψη. Αλλά μιλώντας για Δημοκρατία, μήπως λησμονούμε το γεγονός πως το πολιτικό αυτό σύστημα κατέρρευσε ως μη λειτουργικό στην γενέτειρά του; Ποια ήταν η τύχη της Δημοκρατίας στην αρχαία Αθήνα; Για πόσους αιώνες μετά ενταφιάστηκε το πολιτικό σύστημα παγκοσμίως; Και πότε επανεμφανίστηκε; Πού; Από ποιους; Αν δεν σφάλω ιστορικά, η "Δημοκρατία" αναβίωσε στην ιμπεριαλιστική Μεγάλη Βρετανία, (η οποία συμειωτέον διατηρεί εώς και σήμερα και τη Βασιλεία), από τους Άγγλους ευκατάστατους ευγενείς. Μάλλον δεν τους συνεπήρε το ρεύμα του διαφωτισμού, ούτε ξύπνησαν ένα πρωινό και άρχισαν να ενδιαφέρονται εάν ο φτωχός ανθρακωρύχος είχε ζεστό "muffin" για πρόγευμα... Προφανώς διείδαν σε αυτήν μια ευκαιρία. Ένα ωραία καλυμμένο όχημα επιβολής της βούλησής τους στις μάζες για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους. Κάτι ανάλογο δεν έγινε και με την κατάργηση της δουλείας στην Αμερική; Ήταν καταπιεσμένοι οι σκλάβοι, δεν χωράει αμφιβολία. Αλλά ο αφέντης τους τους κρατούσε δια βίου και φρόντιζε να έχουν στέγη, φαγητό, υγεία για να είναι αποδοτικοί και φρόντιζε επίσης τις οικογένειές τους γιατί εκείνες διαιώνιζαν τις υπηρεσίες του... Φυσικά μπορεί να βίαζαν τις κόρες ή και τους γιούς τους, να μαστίγοναν τους ίδιους κ.λπ. Μμμμμμμμ, δεν τους πετούσαν στον δρόμο όμως... Σήμερα; Ο υπάλληλος απολύεται επειδή δεν συμφέρει, προσκυνάει οικειοθελώς όπως η "τριανταεξάχρονη" τον Ζαχόπουλο, παρακαλάει για το δικαίωμα στην υγεία, και κυνηγάει το όραμα της σύνταξης, αν είναι τυχερός.
    Ας μην γελοιόμαστε. Η "λαϊκή κυριαρχία" της κ. Παπαρήγα, δεν υπάρχει. Και δεν θα υπάρξει ούτε και εάν η εν λόγω κυρία γίνει πλανητάρχης. Θα γίνει και εκείνη βεζύρης στη θέση του Βεζύρη. Αυτή είναι η ανθρώπινη φύση. Το ζητούμενο μιας κοινωνίας δεν είναι εάν είναι ισότιμη. Το ζητούμενο είναι εάν είναι δίκαιη και ηθική. Αν είναι ανθρώπινη. Και προς αυτή την κατεύθυνση, δεν με ενδιαφέρει η ταμπέλα. Ας είναι Χ.Α., ας είναι ο Πάππας ο ίδιος, αυτό που ζητάμε είναι το δικαίωμα να ζήσουμε. Οι κοινωνίες και τα πολιτεύματα υπάρχουν για να οργανώνεται η ομαδική ανθρώπινη δραστηριότητα. Είδε κανείς οργάνωση (πέραν της διαρκούς "σωτηρίας") το τελευταίο δύχρονο;
    Η Δημοκρατία είναι νεκρή. Γι' αυτό δίνουμε το όνομά της σε λεωφόρους και πλατείες. Γι' αυτό και ο Πρόεδρός της είναι εδώ και χρόνια κλινικά νεκρός! Ας αφήσουμε την ιστορία να επιλέξει. Στο εν τω μεταξύ, ας κάνουμε και εμείς τις επιλογές μας.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η δημοκρατία ως έννοια βιάζεται επανειλημένα. Αμφιβάλω αν υπάρχει έστω κι ένα κράτος στον κόσμο, ακόμα και της Β. Κορέας, που να μη διατείνεται πως είναι δημοκρατία, ανεξάρτητα του τι πραγματικά ισχύει.
    Η δημοκρατία, πάνω απ' όλα, προϋποθέτει ανάλογη παιδεία με κοινωνική και όχι ατομική συνείδηση. Είναι καλή θεωρητικά, όπως καλός θεωρητικά είναι και ο κουμουνισμός και πολλά άλλα πολιτικά συστήματα. Το πρόβλημα δεν είναι η θεωρία, αλλά η εφαρμογή της στην πράξη από τους ανθρώπους. Η εξουσία διαφθείρει.
    Ακόμα και στην αρχαία Αθήνα που τόσο μας αρέσει να προβάλουμε, με το θάνατο του Περικλή ο κάθε δημαγωγός πήγαινε τα πλήθη όπου ήθελε, για να αντλήσει προσωπική δύναμη σε βάρος του συνόλου. Η ψυχολογία της μάζας υπερέχει πάντα της φωνής της λογικής.
    Η δημοκρατία, ο ουμανισμός, η αλληλεγγύη, ο χριστιανισμός και ένα σωρό άλλες φιλοσοφίες είναι ωραίες και λογικές στη σύλληψή τους. Πάσχουν σε ένα βασικό σημείο: η φιλοσοφία απαιτεί γεμάτο στομάχι και χρόνο να σκεφτείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σωστές οι απόψεις.... Και βέβαια έχουμε Δημοκρατία, είμαστε ένα Δημοκρατικό Κράτος που ...κυβερνάται/?/ απο Κοματική Δημοκρατία και δυστυχώς αυτό είναι το κακό και κατα τη γνώμη μου είναι το χειρότερο κακό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πρόβλημα με τη Δημοκρατία είναι ότι απαιτεί σκεπτόμενους και ενεργούς Πολίτες και όχι άβουλα πρόβατα που το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να αναπαραγάγουν συνθήματα. Απαιτεί κρίση και σκέψη ώστε να επιλέγονται οι καταλληλότεροι για να κάνουν μια και μοναδική δουλειά, η οποία είναι η προάσπιση του Δημόσιου Συμφέροντος και της Κοινωνίας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι ως Δημόσιο Συμφέρον θεωρείται το ατομικό συμφέρον και αυτό με τη σειρά του οδηγεί στη διάλυση της κοινωνίας. Δεν είναι όμως χώρος για κοινωνικο-πολιτική ανάλυση. Θα αρκεστώ μόνο να πω ότι η "Φάρμα των Ζώων" θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικό ανάγνωσμα τουλάχιστον σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού αντί άλλων "βαθυστόχαστων" και συνήθως ακαταλαβίστικων θεωριών. Και τέλος, ας σκεφτούμε πως οφείλουμε να ψηφίζουμε με το ίδιο κριτήριο που θα προσλαμβάναμε ένα μάστορα να κάνει μια δουλειά στο σπίτι μας: αν ξέρει και μπορεί να κάνει τη δουλειά που χρειάζεται με τον τρόπο που εμείς θα θέλαμε. Το αν θα είναι νέος/α, όμορφος/η, γνωστός/ή, γείτονας/ησα, κολλητός κλπ μπορεί να είναι κριτήριο αλλά σε καμιά περίπτωση το βασικό για την επιλογή μας.

      Διαγραφή
  4. Σωστές οι απόψεις.... Και βέβαια έχουμε Δημοκρατία, είμαστε ένα Δημοκρατικό Κράτος που ...κυβερνάται/?/ απο Κοματική Δημοκρατία και δυστυχώς αυτό είναι το κακό και κατα τη γνώμη μου είναι το χειρότερο κακό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή